احمدی، محمدسعید (1393). "تأثیر مهارت های ارتباطی با رویکرد دینی بر عزت نفس و سلامت روانی دانش آموزان". مجله علمی - پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، سال بیست و دوم، ش 90 (فروردین و اردیبهشت): 13-22.##-اسدی یونسی، محمدرضا، و دیگران (1390). "تدوین و اعتباریابی پرسشنامه سنجش تعارض والد نوجوان". فصلنامه خانواده و پژوهش، سال هشتم، ش 1 (بهار): 70-43.##-اصلانی، خالد؛ جامعی، معصومه؛ رجبی، غلامرضا (1394). "اثربخشی آموزش تصویرسازی ارتباطی بر کیفیت روابط زناشویی زوج ها". فصلنامه روانشناسی کاربردی، سال نهم، ش 4 (زمستان): 37-53.##-اکبری، ابوالقاسم (1382). مشکلات نوجوانی و جوانی. تهران: نشر ساوالان.##-آقایوسفی، علی رضا، و دیگران (1395). "اثربخشی رویکرد واقعیت درمانی مبتنی بر نظریه انتخاب بر تعارض های زناشویی و بهزیستی اجتماعی". فصلنامه علمی پژوهشی زن و جامعه، سال هفتم، ش 2 (بهار): 1-20.##-برجعلی، احمد (1392). "اثربخشی درمان شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی بر کاهش تعارضات والد ـ فرزندی در نوجوانان". مجله علوم رفتاری، سال هفتم، ش 1 (پاییز): 1-6.##-برغندان، سپیده؛ ترخان، مرتضی؛ قائمی خمامی، نیما (1391). "تعیین اثربخشی آموزش مدیریت خشم برسازگاری اجتماعی دانش آموزان دختر مقطع دبیرستان شهر رشت". فصلنامه مطالعات روانشناسی بالینی، دوره دوم، ش 8 (پاییز): 139-165.##-بهاری، فرشاد، و دیگران (1386). خانواده درمانی تاریخچه، نظریه و کاربرد. تهران: تزکیه.##-بیابانگرد، اسماعیل (1389). روان شناسی نوجوان. تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.##-ثنایی، باقر (1387). مقیاس های سنجش خانواده و ازدواج. تهران: بعثت.##-خدادادی سنگده، جواد، و دیگران (1390). "اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر کاهش تعارضات والد- فرزندی دانش آموزان پسر دبیرستانی شهر ملارد". فصلنامه خانواده و پژوهش، سال سیزدهم، ش 13 (پاییز و زمستان): 141-157.##-خدامی، فاطمه (1391). "بررسی اثربخشی آموزش حل تعارض به مادران و به دختران نوجوان شان بر بهبود روابط میان آن ها". پایان نامه کارشناسی ارشد مشاوره خانواده، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه فردوسی مشهد.##-دهقان، مجتبی؛ رسولی، علی (1394). "نقش تعارض والد- فرزند و سبک های اسنادی در پیش بینی سازگاری اجتماعی دختران نوجوان". فصلنامه نسیم تندرستی، دوره چهارم، ش 3 (زمستان): 21-27.##-زابلی، پریسا (1383). "سنجش سودمندی روش نمایش گری در بهبود مهارت های رفع تعارض دختران با مادران دانش آموز سال اول دبیرستان های منطقه 2 تهران". پایان نامه کارشناسی ارشد مشاوره خانواده، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه خاتم.##-سهراب نژاد، سجاد، و دیگران (1393). "اثربخشی آموزش مفاهیم واقعیت درمانی بر تعارضات والد- فرزندی و خودکارآمدی در نوجوانان پسر". مجله علمی - پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، دوره بیست و سوم، ش6 (زمستان): 110-120.##-عمید، حسن (1389). فرهنگ فارسی عمید (جیبی). تهران: راه رشد.##-غمخوارفرد، زهرا؛ امراللهی نیا، مونا؛ آزادفلاح، پرویز (1391). "بررسی پیش بینی کننده های اضطراب دوره ی کودکی براساس طرحواره های ناسازگار کودک و سبک های فرزند پروری مادر". فصلنامه علوم رفتاری، شماره پیاپی 21، ش 3 (پاییز): 262-253.##-قلعه شاهی، ضیع الله (1389). "رویکردی جامعه شناختی به فلسفه آداب و مهارت های زندگی". مجله رشد آموزش علوم اجتماعی، دوره چهارده، ش 1 (پاییز): 18-48.##-قمری، محمد؛ قمری گندوانی، آرزو (1393). "رابطه ابعاد عملکرد خانواده با تعارض والد نوجوان در بین دانش آموزان مقطع راهنمایی". فصلنامه فرهنگی - تربیتی زنان و خانواده (فرهنگی- دفاعی زنان و خانواده سابق)، سال هشتم، ش 26 (بهار): 157-174.##-کاوه، محمد (1391). آسیب شناسی بیماری های اجتماعی، ج 1. تهران: نشر جامعه شناسان.##-گیتی پسند، زهرا، و دیگران (1387). "اثربخشی درمان راه حل مدار برکاهش تعارض های والد- فرزندی در نوجوانان دختر". پایان نامه کارشناسی ارشد مشاوره خانوده، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه علامه طباطبایی.##-لطف آبادی، حسین (1393). روان شناسی رشد (2): نوجوانی، جوانی و بزرگسالی. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).##-ماری، بکتاش؛ ثنایی ذاکر، باقر؛ کدیور، پروین (1384). "اثرگروه مواجهه در حل تعارض مادرها و دخترهای 15 الی 16 ساله تهرانی". تازه ها وپژوهش های مشاوره، سال چهارم، ش 15 (پاییز): 93- 104.##-مرادی، امید (۱۳۸۴). "بررسی اثربخشی آموزش مهارت حل مسأله برتعارض والد – فرزند در دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهر تهران". پایان نامه کارشناسی ارشد مشاوره خانوداه، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه تربیت معلم.##-میلانی فر، بهروز (1395). بهداشت روانی. تهران: قومس.##-نعمتی سوگلی تپه، فاطمه، و دیگران (1387). "تأثیر آموزش گروهی مهارت های زندگی بر افزایش جرأت مندی و کاهش خشم در بیماران قلبی پس از پیوند بای پس عروق کرونر". فصلنامه روانشناسی دانشگاه تبریز، سال سوم، ش 9 (بهار): 119-134.##-همتی علم دارلو، قربان؛ شجاعی، ستاره (1384). "تأثیر آموزش مهارت های زندگی بر کاهش اختلال سلوک دانش آموزان دوره راهنمایی". تازه ها و پژوهش های مشاوره، سال چهارم، ش 16 (زمستان): 73-91.##
Botvin, g. j.; Kantor, l. w. (2007). “Preventing alcohol and tobacco use through life skills treaining”. journal of alcool research & health, Vol. 24, No. 4: 8-25.##-Cui, L., et al. (2014). “Parental psychological control and adolescent adjustment: The role of adolescent emotion regulation”. Parenting: Science and Practice, Vol. 14, No. 1: 47-67.##-Deffenbacher, J. L. (1980). Worry and emotionality in test anxiety. In I. G. Sarason (Ed.), Test anxiety: theory, research, and applications: L. Erlbaum Associates.##-Forneris, T.; Danish, S. J.; Scott, D. L. (2007). “Setting goals, solving problems and seeking social support”. Pubmed adolescence, Vol. 42, No. 165: 103-114.##-Freidan, J. (2005). GAME:A clinical intervention to reduce adolescent violence in schools. Available on: http://wwwlib. Umi.com /dissertations full it , 3199466. [2008/10/1]##-Ha, T., et al. (2012). “A longitudinal study of the associations among adolescent conflict resolution styles, depressive symptoms and romantic relationship longevity”. Journal of Adolescence, Vol. 35, No. 5: 1247-1254.##-Kim, H.; Parker, J. G.; Marciano, A. R. W. (2017). “Interplay of self-esteem, emotion regulation, and parenting in young adolescents’ friendship jealousy”. Journal of Applied Developmental Psychology, Vol. 52, No. 2: 170-180.##-Kralp, Y.; Dincyurek, s.; Beidoglu, M. (2009). Determining the conflict resolution strategies of university students. Presidia social and behavioural sciences, 1, 1205, 1214.##-Marquis, W. A.; Noroña, A. N.; Baker, B. L. (2017). “Developmental delay and emotion dysregulation: Predicting parent–child conflict across early to middle childhood”. Journal of Family Psychology, Vol. 31, No. 3: 327- 335.##-Miller, S., et al. (2009). “Parent and peer predictor of physical dating violence perpetration in early adolescence: Tests of moderation gender differences”. Journal of Clinical Child and Adolescent Psychology, Vol. 38, No. 3: 538–550.##-Mitchell, kiristin (2005). The impact of anger management training on students of skills for managing anger. Digital Dissertation .uml. proquest.##-Ozmete, E.; Bayoglu, A. S. (2009). “Parent- young adult conflict:A measurement on frequency and intensity of conflict issues”. Journal of international social research, Vol. 2, No. 8: 313-322.##-Rice, F. D. (1996). intimate. ships, marriage and Family. California. Cole.##-Runcan, P. L. (2012). “The time factor: dose it influence the parent-child relationship?”. Procedia-Social and Behavioral Sciences, Vol. 33, No. 3: 11-14.##-Spielfogel, J. E., et al. (2011). “Parent management training, relationships with agency staff, and child mental health: Urban foster parents’ perspectives”. Children and youth services review, Vol. 33, No. 11: 2366-2374.##-Stern, SusaBn (2005). “anger management in parent – adolescent conflict”. the American journal of family therapy, Vol. 27, No. 5: 181-193.##-Toussaint, Loren; forgensen, Kimble iy M. (2008). “Inter – parental conflict, parent child Relationship Quality, and Adjustment in Christian Adolescents: Forgiveness as a Mediating Variable”. Journal of psychology and Christianity, Vol. 27, No. 5: 337-346.##-Turner, J.; Goodin, J.; Lokey, C. (2012). “Exploring the roles of emotions, motivations, self-efficacy and secondary control following critical unexpected life events”. Journal of Adult Development, Vol. 19, No. 4: 215- 227.##-Unicef. (2003). Which skill is life skill. Available from: www.Life Skill Based Education [2005/9/18].##-Wouters, S., et al. (2013). “Contingencies of self-worth in early adolescence: The antecedent role of perceived parenting”. Social Development, Vol. 22, No. 2: 242-258.##