آزادﻩ، ﻣﻨﺼﻮرﻩ؛ ﻣﻌﺪن دار، اﻋﻈﻢ (1393). "نقش سبک زندگی، حیات رابطه ای و کنترل زندگی در رابطه بین موقعیت اجتماعی و رضایت از زندگی". ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت ﻓﺮهﻨﮕﯽ و ارﺗﺒﺎﻃﺎت، سال دهم، ش 34 (بهار): 33-56.##آن ماری، گینگراس؛ جیسن، پیرکریر (1381). "جامعه شناسی افکار عمومی، شکل گیری و اقناع". ترجمه علی مهرطلب. مجله رسانه، سال سیزدهم، ش 51 (پاییز): 44-51.##اسدی، علی (1375). "افکار عمومی چیست؟". هنر هشتم، پیش ش 2 (تابستان): 36-45.##اسماعیلی، رضا؛ جاویدان، حمدالله (1385). "جایگاه اوقات فراغت و تفریح در جامعه ایران". فرهنگ اصفهان، ش32 (تابستان): 4-17.##اعظمی، معصومه (1391). "تأثیر موقعیت شغلی بر سبک زندگی زنان شاغل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی". ماهنامه اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی کار و جامعه، ش 149 (آبان): 46-56.##اگبرن، ویلیام؛ نیمکف، مایر (1380). زمینه جامعه شناسی. ترجمه امیرحسین آریان پور. تهران: گستره.##اﻣﻴﺮﻛﺎﻓﻲ، مهدی؛ شمس الدینی، ﻣﺤﻤﺪﺣﺴﻦ (1392). "ﺗــﺄﺛﻴﺮ ﻋــﺪاﻟﺖ ﺳــﺎزﻣﺎﻧﻲ ﺑــﺮ رﻓﺘــﺎر ﺷــﻬﺮوﻧﺪی ﺳــﺎزﻣﺎنی ﻣﻌﻠﻤﺎن". ﻓﺼﻠﻨﺎﻣﻪ راهبرد اﺟﺘﻤﺎعی- ﻓﺮهنگی، سال دوم، ش 8 (پاییز): 91-123.##ایمان، محمدتقی؛ مرحمتی، ندا (1393). "تبیین جامعه شناختی گرایش جوانان به سبک زندگی در شهر شیراز". دوفصلنامه جامعه شناسی کاربردی دانشگاه اصفهان، سال بیست و پنجم، ش3 (تابستان): 20-55.##باتومور، تی. بی. (1370). جامعه شناسی. ترجمه حسن منصور و حسن حسین کلجاهی. تهران: امیرکبیر.##ﺑﯿﺎت، ﺳﺠﺎد (1391). "سبک زندگی چرا آمد". دو ماهنامه ﺳﻮرﻩ اﻧﺪﯾﺸﻪ، ش64 و 65 (آبان و آذر): 46-48.##پیری سارمانلو، اژدر (1394). "سبک زندگی ایرانی- اسلامی به مانند الگوی اعتدال در زندگی". مجله پژوهش ملل، دوره اول، ش 1 (دی): 1-5.##تامین، ملوین (1373). جامعه شناسی قشربندی و نابرابری های اجتماعی. ترجمه عبدالحسین نیک گهر. تهران: توتیا.##ترابیان، محمود (1382). "افکار عمومی چیست". مجله روابط عمومی، ش 26 (مرداد و شهریور): 42-44.##تنهایی، حسین ابوالحسن (1379). درآمدی بر مکاتب و نظریه های جامعه شناسی. مشهد: مرندیز.##دادگران، محمد (1381). "افکار عمومی و وسایل ارتباط جمعی". ماهنامه علمی- تخصصی روابط عمومی، ش 22 (فروردین): 36-46.## دادگران، محمد (1382). "افکار عمومی به عنوان یک پدیده روانی- اجتماعی بر نگرش ها استوار است". ماهنامه روابط عمومی، ش 29 (اسفند): 19-21.##ذﮐﺎﯾﯽ، ﻣﺤﻤﺪﺳﻌﯿﺪ (1381). "خرده فرهنگ سبک زندگی و هویت". رﺷﺪ آﻣﻮزش ﻋﻠﻮم اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ، ش20 (پاییز): 20-27.##رحمت آبادی، الهام؛ آقابخشی، حبیب (1385). "سبک زندگی و هویت اجتماعی جوانان". رفاه اجتماعی، سال پنجم، ش20 (بهار): 235-253.##رسولی، محمدرضا (1382). "بررسی مؤلفه های سبک زندگی در تبلیغات تجاری تلویزیون". مجله علوم اجتماعی، ش23 (پاییز): 43-52.##زارع، بیژن؛ فلاح، مهدی (1391). "بررسی سبک زندگی جوانان در شهر تهران و عوامل مؤثر بر آن". فصلنامه تحقیقات فرهنگی، دوره پنجم، ش20 (زمستان): 74 -105.##ساروخانی، باقر (1380). درآمدی بر دایرةالمعارف علوم اجتماعی، ج2. تهران: کیهان.##ستوده، هدایت الله؛ قنادان، منصور؛ مطیع، ناهید (1386). جامعه شناسی مفاهیم کلیدی. تهران: آوای نور.##سووی، آلفرد (1343). افکار عمومی و اثر آن در زندگی اجتماعی. ترجمه جمال شمیرانی. تهران: کتاب های جیبی.##شربتیان، محمدحسن (1385). "بررسی پدیده افکار عمومی". فصلنامه تخصصی علوم اجتماعی، سال سوم، ش11 (زمستان): 152-175.##شریعتی، سعید (1372). "عوامل مؤثر در رشد فرهنگ کار و ایجاد انگیزه برای تلاش بیشتر". کار و جامعه، ش 3 (دی): 29-34.##شیرازی، محمد (1376). جنگ روانی و تبلیغات (مفاهیم و کارکردها). تهران: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نمایندگی ولی فقیه.##ﺻﺪرﻧﺒﻮﯼ، راﻣﭙﻮر (1378). "موقعیت و پایگاه اجتماعی". مجله داﻧﺶ و ﺗﻮﺳﻌﻪ، ش10 (پاییز و زمستان): 7 – 82.##صلاح، نصر (1387). جنگ روانی. ترجمه محمود حقیقت کاشانی. تهران: سروش.##علیخانی، علی اکبر (1386). مبانی نظری هویت و بحران هویت. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی، فرهنگ و مطالعات اجتماعی؛ جهاد دانشگاهی.##فراهانی، محمدتقی؛ محمدخانی، شهرام؛ جوکار، فرهاد (1389). "رابطه بین رضایت از زندگی با کیفیت زندگی و بهزیستی ذهنی در معلمان شهر تهران". فصلنامه علمی- پژوهشی در سلامت روانشناختی، دوره سوم، ش 1 (بهار): 5-14.##فرخ مهر، علی (1377). "پایگاه اجتماعی معلمان، ارزشیابی کار معلم، معلم و مطالعه، هدیه روز معلم آری یا نه؟ (با معلمان اراک)". ماهنامه رشد معلم، ش133 (فروردین): 8-15.##کوزر، لوئیس (1372). زندگی و اندیشه بزرگان جامعه شناسی. ترجمه محسن ثلاثی. تهران: علمی.##کردی، حسین؛ هادی زاده، سکینه (1391). "ﺑﺮرسی ﺳﺒﻚ زﻧﺪگی زﻧﺎن ﺷﺎﻏﻞ و غیرشاغل". زن و ﺟﺎﻣﻌﻪ، ﺳﺎل سوم، ش 4 (زمستان): 21-42.##گیدنز، آنتونی (1378). جامعه شناسی، ترجمه منوچهر صبوری. تهران: نی.## گیدنز، آنتونی (1385). تجدد و تشخص، ترجمه ناصر موفقیان. تهران: نی.##لازار، ژودیت (1385). افکار عمومی، ترجمه مرتضی کتبی. تهران: نی.##لیاقت دار، محمد، و دیگران (1383). "بررسی موقعیت اجتماعی دبیران از دیدگاه دانش آموزان متوسطه شهر اصفهان". مجله دانشکده علوم انسانی سمنان، ش 7 (بهار و تابستان): 67-100.##ﻣﺤﻤﺪﯼ، آزاد، و دیگران (1393). "اﺻﻮل و روش هﺎﯼ ﺗﺮﺑﯿﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ ﻧﻈﺮﯾﻪ ﮐﻨﺶ ارﺗﺒﺎﻃﯽ هﺎﺑﺮﻣﺎس". ﭘﮋوهﺶ ﻧﺎﻣﻪ ﻣﺒﺎﻧﯽ ﺗﻌﻠﯿﻢ و ﺗﺮﺑﯿﺖ، ﺳﺎل چهارم، ش 8 (پاییز و زمستان): 5-28.##مقدس جعفری، محمدحسن؛ رضادوست، کریم؛ گلبریان، خدیجه (1391). "بررسی تأثیر عوامل فرهنگی بر سبک زندگی جوانان کافی شاپ در شهر اهواز". مطالعات جوانان، دوره سوم، ش 7 (پاییز): 109-128.##ملک، حسن (1377). جامعه شناسی قشرها و نابرابری های اجتماعی. تهران: پیام نور.##ﻣﻠﮑﯽﭘﻮر، اﺣﻤﺪﻣﻮﺳﯽ (1393). "پارادایم های نوین معلمان در سبک زندگی". ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ دﯾﻨﯽ، ﺳﺎل یکم، ﭘﯿﺶ ش 1 (پاییز): 7-35.##مندرانس، هانری؛ گورویچ، ژرژ (1369). مبانی جامعه شناسی. ترجمه باقر پرهام. تهران: امیرکبیر.##ﻣﻬﺪوﯼ ﮐﻨﯽ، ﻣﺤﻤﺪﺳﻌﯿﺪ (1387). "ﻣﻔﻬﻮم ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ و ﮔﺴﺘﺮﻩ ﯼ آن در ﻋﻠﻮم اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ". ﻋﻠﻮم اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ - ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﻓﺮهﻨﮕﯽ اﯾﺮان، سال اول، ش1 (بهار): 199-230.##میرزایی، محمد؛ یاراحمدی، علی (1389). "اهمیت آموزش و پایگاه اقتصادی زنان در استفاده از خدمات سلامتی دوران بارداری در ایران". زن در توسعه و سیاست، دوره هشتم، ش 31 (زمستان): 183-202.##ﻣﻴﺮﻓﺮد، اﺻﻐﺮ؛ اﺣﻤﺪی، سیروس؛ ﺑﻠﺪاجی، ﺳﻴﺮوس (1390). "ﺑﺮرﺳﻲ اوﻟﻮﻳﺖ هﺎی ارزﺷﻲ ﻣﻌﻠﻤﺎن و ارﺗﺒﺎط آن ﺑﺎ ﺑﺮخی ﻋﻮاﻣﻞ اﻗﺘﺼﺎدی - اﺟﺘﻤﺎعی". مجله ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت اﺟﺘﻤﺎعی ایران، دوره پنجم، ش 3 (پاییز): 147-168.##نوذری، حسینعلی (1381). بازخوانی هابرماس. تهران: چشمه.##نویدی، احد؛ برزگر، محمود (1382). "راه های ارتقاء منزلت اجتماعی معلمان". فصلنامه تعلیم و تربیت، ش 74 (تابستان): 46-55.##وبلن، تورستاین (1386). نظریه طبقه تن آسا. ترجمه فرهنگ ارشاد. تهران: نی.##هندری، ل. بی.، و دیگران (1383). اوقات فراغت و سبک زندگی جوانان. ترجمه ی فرامز ککولی دزفولی و مرتضی ملانظر. تهران: نسل سوم.##
Habermas, J. (1990). Moral Consciousness and communicative action. Trans. Christian lethard and Shierrry Weber NichoLsen. M. A: MIT Press: Cambridge.##Change, D. (1996). Lifestyles. London: koutledge.##Covinsky K. E., et al. (1999). “Health status versus quality of life in older patients: does the distinction matter?” Am J Med, Vol. 106, No. 4: 435-440.##