منابع
اسلین، مارتین (1382). نمایش چیست؟ ترجمه شیرین تعاونی. تهران: نمایش. بروک، پیتر (1383). رازی در میان نیست: اندیشههایی دربارۀ بازیگری و تئاتر. ترجمه محمد شهبا. تهران: هرمس. بیکر، تزرال (1385). نحوه انجام تحقیقات اجتماعی. ترجمه هوشنگ نایبی. تهران: نشر نی. خوجه، میروشه (1395). "دریافت پیام در رسانهها و تئاتر: درباره طرحوارهها و انگیزههای رسانهای". رسانه، دوره اول، ش 11 (تابستان): 11-29. دواس، دیوید (1386). پیمایش در تحقیقات اجتماعی. ترجمه هوشنگ نایبی. تهران: نشر نی. صلواتیان، سیاوش؛ ترکاشوند، زهرا (1396). "ضعفهای برنامههای گفتوگومحور دینی سیمای جمهوری اسلامی ایران بر مبنای خوانش مخاطبان جوان".مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، دورۀ ششم، ش 3 (پاییز): 431-455. فدایی حسین، سیدحسین (1388). "تئاتر و مخاطب امروز". فصلنامه بیناب (ویژه تئاتر)، دوره ششم، ش 13 (اردیبهشت): 148-161. کاوه، علیرضا (1395). گونه سینمایی (لحن و نظام ارزشی). تهران: روزنهکار. کریموند، فاطمه؛ احمدی، حاجمحمد (1392). "بررسی عوامل تأثیرگذار بر جذب مخاطبان تئاتر در شهر تهران". مجله جامعهشناسی، دوره ششم، ش 20 (پاییز): 129-146. محمدبیگی، ابوالفضل؛ محمدصالحی، نرگس؛ گلمحمد، علی (1393). "روایی و پایایی ابزارها و روشهای مختلف اندازهگیری آنها در پژوهشهای کاربردی در سلامت". مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، دوره ۱۳، ش 12 (تابستان): ۱۱۵۳-۱۱۷۰. موشتوری، آنتیگون (1386). جامعهشناسی مخاطب در حوزه فرهنگی و هنری. ترجمه حسین میرزایی. تهران: نشر نی. مهدیزاده، سیدمحمد (1391). نظریههای رسانه: اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقادی. تهران: همشهری. میرفخرایـی، تژا؛ رجبیفـرد، منا (1390). "تحلیل جامعهشـناختی تئاتر و جایـگاه آن در میان رسـانههای جمعی". فصلنامه فرهنگ و ارتباطات، دوره سـوم، ش 9 (بهار): 19-51. ویندال سون، بنوسیگنایز؛ اولسون، جین (1376). کاربرد نظریههای ارتباطات. ترجمه علیرضا دهقان. تهران: مرکز تحقیقات و مطالعات رسانهها.
- Abercrombie, N.; Longhurst, B. (1998). Audiences: A Sociological Theory of Performance and Imagination. London: Sage.##Austin, B. A. (1989). Immediate seating: A look at movie audiences. Belmont: California, Wadsworth.##Banerjee, A. (1992). "A simple model of herd behavior". Quarterly Journal of Economics, Vol. 107, No. 3: 797-817.##Basuroy, S.; Chatterjee, S.; Ravid, S. A. (2003). “How critical are critical reviews? The box office effects of film critics, star power and budgets”. Journal of Marketing, Vol. 67, No. 4: 103-117.##Bennett, S. (1997). Theatre Audiences: A Theory of Production and Reception (second edition). London: Routledge##Blandford, S.; Keith Grant, B.; Hillier, j. (2001).The Film Studies Dictionary. London: Hodder Education Publishers.##Brook, P. (1968). The Empty Space. Harmondsworth: Pelican.##Cerratto Pargman, Teresa; Rossitto, Chiara; barkhuus, Louise (2014). "Understanding Audience Participation in an Interactive Theater Performance". Proceedings of the NordiCHI 2014: The 8th Nordic Conference on Human-Computer Interaction: Fun, Fast, Foundational. By Virpi Roto & Jonna Häkkilä: 608–617.##Eliashberg, J.; Shugan, M. S. (1997). “Film critics: Influencers or predictors?”. Journal of Marketing, Vol. 61, Issue 2: 68-78.##Finsterwalder, J.; Kuppelwieser, V. G.; Villiers, M. D. (2012). “The effects of film trailers on shaping consumer expectations in the entertainment industry- A qualitative analysis”. Journal of Retailing and Consumer Services, Vol.19, No. 6: 589-595.##Levin, A. M.; Levin, I. P.; Heath, C. E. (1997). “Movie stars and authors as brand names: Measuring brand equity in experiential products”. Advances in Consumer Research, Vol. 24, No. 4: 175–181.##Phillips, William H. (1985). Analyzing Films: A Practical Guide. London: Holt Rinehart; Winston publisher.##Preece, B. S. (2010). “Coming soon to a live theater near you: Performing arts trailers as paratext”. International Journal of Nonprofit and Voluntary Sector Marketing, Vol. 16, No. 8: 23-35.##Ravid, S. (1999). “Information, blockbusters and stars: A study of the film industry”. Journal of Business, Vol. 16, No. 72: 463-92.##walmsley, B. A. (2011). “Why People Go to the Theatre: A Qualitative Study of Audience Motivation”. journal of customer behavior, Vol. 10, No. 4: 335– 351.##Wei yi haw, et al. (2013). “The effect of trailer, critics review, star power and word of mouth toward decision making on movie consumption”. A research project submitted in partial fulfillment of the requirement for the degree of bachelor of international business, university tunku abdul Rahman. FACULTY OF ACCOUNTANCY AND MANAGEMENT DEPARTMENT OF INTERNATIONAL BUSINESS.##West, P. M.; Broniarczyk, S. M. (1998). “Integrating multiple opinions: The role of aspiration level on consumer response to critic consensus”. Journal of Consumer Research, Vol. 25, No. 1: 38–51.##Wunderer, M. (1999). “Presence in front of the fourth wall of cyberspace”. In: Theatre in cyberspace: issues of teaching, acting and directing. Editor S. A. Schrum. New York: P. Lang: 203-220.##https://en.wikipedia.org/wiki/Theatre_director, [2019/8/6].##