- آهنچیان، محمدرضا (1382).
آموزش و پرورش در شرایط پستمدرن. تهران: طهوری.##باقری، خسرو (1392). "آموزاندن «به» و آموختن «از»: تحول در آموزش و پرورش در پرتو عاملیت و تعامل".
فصلنامه مبانی تعلیم و تربیت، سال سوم، ش 2 (بهار): 5-24.##برانداز، دونا؛ گینیس، پال (1384).
هنر تدریس با روش آموزش فراگیر- محوری. ترجمه سعید کتابی و محمد کاوشنیا. اصفهان: فرهنگ مردم.##براون، جورج؛ اتکینز، مادلین (1385).
آموزش مؤثر در آموزش عالی. ترجمه حمیدرضا آراسته. تهران: چاپار.##پاکسرشت، محمدجعفر (1383). "کاوشی درباره روش تدریس در دانشگاه".
مجله علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، سال یازدهم، ش 3 و 4 (زمستان): 155-174.##دانهیل، جیمس (1348).
آئین کلاسداری. ترجمه جمشید بهروش. تهران: عطائی.##شریف، مصطفی؛ سالک، فاطمه (1387). "تأثیر ارزشیابی کیفیت تدریس اعضای هیأت علمی بر ارتقای حرفهای آنان".
مجله دانشکده علوم انسانی دانشگاه سمنان، سال هفتم، ش 21 (تابستان): 25-43.##شعبانیورکی، بختیار (1379).
رویکردهای یاددهی- یادگیری. مشهد: آستان قدس رضوی.##صلاحی، اسماعیل؛ شکراللهی، فتانه (1384). "استقرار سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9000 در دانشگاهها و مؤسسات پژوهشی کشور".
مجله علم و آینده، سال سوم، ش 8 (بهار): 100-114.##فتحیآذر، اسکندر (1382).
روشها و فنون تدریس. تبریز: دانشگاه تبریز.##قورچیان، نادرقلی (1385).
جزئیات روشهای تدریس. تهران: فراشناختی اندیشه.##کنن، رابرت؛ نیوبل، دیوید (1385).
راهنمای بهبود تدریس در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی. ترجمه احمدرضا نصر و دیگران. اصفهان: دانشگاه اصفهان.##معروفی، یحیی؛ مهرمحمدی، محمود؛ علیعسکری، مجید (1386). "
ارزشیابی کیفیت تدریس در آموزش عالی: بررسی برخی دیدگاهها".
مطالعات برنامه درسی، دوره دوم، ش 5 (زمستان): 81-112.##مؤمنیماسوله، حجتالله؛ نصرآزادانی، محمدعلی؛ میرزامحمدی، محمدحسن (1385). "ارزیابی درونی، راهکاری برای بهبود مستمر کیفیت دانشگاهی: تجربه گروه آموزشی ریاضی دانشگاه شاهد". در:
مجموعه مقالات دومین همایش ارزیابی درونی برای ارتقای کیفیت دانشگاهی. بهکوششمرکزارزیابیکیفیتدانشگاهتهرانودانشکدهکارآفرینیدانشگاهتهران. تهران: ارس: 28-52.##مویس، دانیل؛ رینولدز، دیوید (1384).
آموزش مؤثر روش تدریس کارآمد. ترجمه محمدعلی بشارت و حمید شمسیپور. تهران: رشد.##مهرمحمدی، محمود (1386).
بازاندیشی فرایند یاددهی و یادگیری و تربیت معلم. تهران: مدرسه.##میرکمالی، محمد؛ نارنجیثانی، فاطمه (1387). "بررسی رابطه کیفیت زندگی کاری و رضایت شغلی بین اعضای هیأت علمی دانشگاههای تهران و صنعتی شریف".
فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، دوره چهاردهم، شماره پیاپی 48، ش 2 (تابستان): 71-101.##میرلوحی، حسین (1382).
کلیات علم تدریس. تهران: انتشارات دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی.##وایتبرد، دیوید (1384).
روانشناسی یاددهی و یادگیری، سازماندهی محیط یادگیری. ترجمه محمود تلخابی و مقصود خدایاری. تهران: آییژ.##هویدا، رضا؛ مولوی، حسین (1387). "فرایند بهبود کیفیت آموزشی از نظر اعضای هیأت علمی دانشگاههای استان اصفهان: مقایسهای بر اساس مقیاس AQIP"
. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، سال هشتم، ش 1 (بهار و تابستان): 132-141.##
Blackmore, J. (2009). “Academic pedagogies, quality logics and performative universities: Evaluating teaching and what students want”. Studies in Higher Education, Vol. 34, No. 8: 857-872.##Broliver, H. (2006). “Teaching & learning philosophy”. [online] Available: www. Tand1. Vt. Edu/ socialstudies, teaching-& learning. Htm1 [2006/11/2].##Craft, A., Ed. (1994). International developments in assuring quality in higher education: Selected papers from an international conference. Montreal: Routledge.##Cuvenc, H. & Acikgoz, K. (2007). “The effects of cooperative learning and concept mapping on learning strategy use”. Educational Sciences: Theory & Practice, Vol. 7, No. 1: 117-127.##Fenstermacher, G. D. and Richardson, Virginia. (2000). On Making Determinations of Quality in Teaching, Paper Presented at Board on International Comparative Studies in Education of the National Academy of Sciences, pp 1-46.##Hénard, F.; Roseveare, D. (2012). “Fostering quality teaching in higher education: Policies and Practices”. An IMHE Guide for Higher Education Institutions, OECD Institutional Management in Higher Education, 7-11.##Marsh, H. W., et al. (2009). “Exploratory structural equation modeling, integrating CFA and EFA: Application to students’ evaluations of university teaching”. Structural Equation Modeling: A Multidisciplinary Journal, Vol. 16, No. 3: 439-476.##Ramsden, P. (1992). Learning to Teach in Higher Education. London: Routledge.##Roman, T. H. (2006). “Classroom activities can last a lifetime”. The technology teacher, Vol. 66, No. 2: 31-32. [online] Available:
https://eric.ed.gov/?id=EJ747940 [2006/3/2].##