آهنگر، فاطمه (1390). "نقش جهت گیری های هدفی و راهبردهای خودتنظیمی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه هرمزگان". پایان نامه کارشناسی آهنگر، فاطمه (1390). "نقش جهت گیریهای هدفی و راهبردهای خودتنظیمی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه هرمزگان". پایان نامه کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه هرمزگان.##2.پورسید، رضا؛ حبیب الهی، سعید؛ فرامرزی، سالار (1389). "اثربخشی برنامه آموزش مهارت های زندگی بر میزان سازگاری دانشجویان نابینا و کم بینا". راهبردهای آموزش، سال سوم، ش 1 (بهار): 7-11.##3.جوکار، بهرام؛ دلاورپور، محمدآقا (1386). "رابطه ی تعلل ورزی آموزشی با اهداف پیشرفت". اندیشه نوین تربیتی، سال سوم، ش 3 و 4 (پائیز و زمستان): 8-16.##4.جعفرطباطبایی، سمانهسادات، و دیگران (1391). "تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر پیشرفت تحصیلی و اضطراب دانشجویان روان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند". مراقبت های نوین، سال نهم، ش 4 (زمستان): 292 - 300.##5.حسینی چاری، مسعود؛ دهقانی، یوسف (1387). "پیشبینی میزان اهمالکاری تحصیلی براساس راهبردهای خودتنظیمی در یادگیری". فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی، سال دوم، ش 4 (زمستان): 61-72.##6.حسینی، فریده سادات؛ خیر، محمد (1388). "پیشبینی تعللورزی رفتاری و تصمیمگیری با توجه به باورهای فراشناختی در دانشجویان". روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، سال یازدهم، ش3 (پائیز): 265-273.##7.شهنیییلاق، منیجه، و دیگران (1385). "بررسی شیوع تعللورزی و تأثیر روشهای درمانشناختی، رفتاری و مدیریت رفتار بر کاهش آن در دانش آموزان دبیرستانهای شهر اهواز". علوم تربیتی و روانشناسی اهواز، سال سیزدهم، ش 3 (پائیز): 50-65.##8.شیرزادی، ندا (1389). "رابطه تعللورزی تحصیلی و ادراک از ساختار کلاس با واسطهگری باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی". پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه بیرجند.##9.کارشکی، حسین (1387). "نقش الگوهای انگیزشی و ادراکات محیطی در یادگیری خودتنظیمی دانش آموزان پسر پایه سوم دبیرستان های شهر تهران". رساله دکترا روان شناسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه تهران.##10.مصطفائی، علی (1387). "بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی مبتنی بر مدل پنتریچ بر خودکارآمدی، منبع کنترل و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر پایه سوم". رساله دکترا روانشناسی تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه علامه طباطبایی.##11.هاشمی، تورج، و دیگران (1391). "نقش جهت گیری هدف، خودکارآمدی خودتنظیم گری و شخصیت در تعلل ورزی". روانشناسی معاصر، سال هفتم، ش 1 (بهار): 73-84.##
12.Boekaerts, M. (1999). “Self – Regulated Learning: Where we are today”. International Journal of Educational Research, Vol. 33, No. 3: 445- 457.##13.Chu, A. H. C.; Choi, J. N. (2005). “Rethinking procrastination: Positive effects of active procrastination behavior on attitudes and performance”. The Journal of Social Psychology, Vol. 145, No. 3: 245–264.##14.Dewitte, S.; Schouwenburg, H. C. (2002). “Procrastination, temptations, and incentives: The struggle between the present and the future in procrastinators and the punctual”. European Journal of Personality, Vol. 16, No. 3: 469-489.##15.Fritzsche, B. A.; Young, B. R.; Hickson, K. C. (2003). “Individual differences in academic procrastination tendency and writing success”. Personality and Individual Differences, Vol. 35, No. 3: 1549-1557.##16.Jain, S.; Dowson, M. (2009). “Mathematics anxiety as a function of multidimensional Self – regulation and self – efficacy”. Journal of contemporary Educational Psychology, Vol. 34, No. 3: 240-249.##17.Howell, A. J.; Watson, D. C. (2007). “Procrastination: Associations with achievement goal orientation and learning strategies”. Personality and Individual Differences, Vol. 43, No. 3: 167-178.##18.Hu, H. (2007). “Effects of self-regulated learning strategy training on learners’ achievement motivation and strategy use in a Web-enhanced instructional environment”. Ph.D. dissertation. Department of Educational Psychology and Learning Systems, Florida State University.##19.Klassen, R. B.; Krawchunk, L. L.; Rajani, S. (2008). “Academic procrasition of undergraduates: Low self efficacy to sellf regulate predicts higher levels of procrasition”. Contemporary Educatinal Psychology, Vol. 33, No. 3: 915-931.##20.Lee, E. (2005). “The relationship of motivation and flow experience to academic procrastination in university students”. The Journal of Genetic Psychology, 166, 5-14.##21.Midgley, C.; Urdan, T. (2001). “Academic selfhandicapping and achievement goals: A further examination”. Contemporary Educational Psychology, Vol. 26, No. 3: 61-75.##22.Pintrich, P. R. (2000). “An achievement goal theory perspective on issues in motivation terminology, theory, and research”. Journal of Contemporary Educational Psychology, Vol. 13, No. 3: 25-92.##23.Pintrich, P. R.; De Groot, E. (1990). “Motivational and Self- regulated learning component of classroom academic performance”. Journal of Educational Psychology, Vol. 82, No. 3: 33-40.##24.Richard, W. (1986). “Reducing procrastination through required course involvement”. Teaching of psychology, Vol. 13, No. 3: 128-130.##25.Rothblum, E. D.; Solomon, L. J.; Murakami, J. (1986). “Affective, cognitive, and behavioral differences between high and low procrastinators”. Journal of Counseling Psychology, Vol. 33, No. 3: 387-394.##26.Schraw, G.; Wadkins, T.; Olafson, L. (2007).” Doing the things we do: A grounded theory of procrastination”. Journal of Educational Psychology, Vol. 99, No. 3: 12-25.##27.Solomon, L. J.; Rothblum, E. D. (1984). “Academic procrastination: Frequency and cognitive-behavioral correlates”. Journal of Counseling Psychology, Vol. 31, No. 3: 503-509.##28.Steel, P. (2007). “The nature of procrastination: A meta-anahytic and theoretical review of quntessental self-regulatory failure”. Psychological Bullentin, Vol. 133, No. 3: 65-94.##29.Wolters, C. A. (2003). “Understanding procrastination from a self-regulated learning perspective”. Journal of Educational Psychology, Vol. 95, No. 3: 179-187.##