بزاز جزایری، احمد (1372). "ضرورت ارزیابی عملکرد در سازمان ها". تدبیر، سال دهم، ش 98 (آذر): 36-42.##2. جزنی، نسرین (1380). مدیریت منابع انسانی. تهران: نشر نی.##3.خاکسار، منصور؛ خزدوزی، بیژن؛ صادقی، علی قنبر (1388). "ارزیابی عملکرد از طریق کارت ارزیابی متوازن، مطالعه موردی: بنیاد شهید استان کردستان". پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج.##4.خواجوی، شکرالله؛ سروری، یوسف (1391). "امکان سنجیاجرایارزیابیمتوازن، مطالعهموردی: شرکت هایپتروشیمیجنوبکشور". حسابداری مدیریت، سال پنجم، ش12 (بهار): 35-49.##5.دعایی، حبیب الله (1374). مدیریت منابع انسانی. مشهد: دانشگاه فردوسی.##6.دسلر، گلری (1378). مبانی مدیریت منابع انسانی. ترجمه علی پارسائیان و محمد اعرابی. تهران: دفتر پژوهش های فرهنگی.##7.دولان، شیمون؛ شولر، رندال (1378). مدیریت امور کارکنان و منابع انسانی. ترجمه محمدعلی طوسی و محمد صائبی. تهران: مرکز آموزش مدیریت دولتی.##8.رابینز، استیفن (1383). رفتارسازمانی، ج 3. ترجمه علی پارسائیان و محمد اعرابی. تهران: دفتر پژوهش های فرهنگی.##9.رضایی قهرمان، محمدرضا؛ آقاسیدحسینی، رضا (1390). دوازده گام تا تدوین و پیاده سازی کارت امتیازی متوازن و تعیین شاخص های عملکردی. تهران: برگا.##10.سلطانی، ایرج (1381). مدیریت عملکرد بسترساز پرورش منابع انسانی. اصفهان: ارکان.##11.سلطانی، ایرج؛ موسویان، اکبر (1384). "بررسی زمینه های ساختاری و انسانی استقرار و پیادهسازی نظام ارزیابی عملکرد در شرکت ذوب آهن اصفهان". در: مجموعه مقالات سومین کنفرانس مدیریت. تهران: گروه پژوهشی آریانا: 1-11.##12.قنادان، علیرضا؛ شریفی، آزاده (1387). "کاربرد کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد سیستم های جامع و یکپارچه برنامه ریزی منابع سازمانی: مروری بر ادبیات تحقیق". در: مجموعه مقالات اولین کنفرانس سیستم های برنامه ریزی منابع سازمان. تهران: دانشگاه علم و صنعت: 1-23.##13.مهرگان، محمدرضا؛ دهقان نیری، محمود (1388). "رویکردمنسجم BSC-TOPSIS جهتارزیابیدانشکده های مدیریتبرتردانشگاه هایاستانتهران". مدیریت صنعتی، دوره 1، ش2 (بهار و تابستان): 153-168.##14.نجمی، منوچهر؛ حسینی، سیروس (1382). مدل سرآمدی EFQM از ایده تا عمل. تهران: مؤسسه مطالعات بهرهوری و منابع انسانی؛ سرآمد.##
15.Arban, A.; Buglino, L (2003). “A multimentional performance model for consolidating balanced scorecards”. Journal advances in engineering software, Vol. 34, No. 6: 339-349.##16.Banker, R.; Potter, G; Srinivasan, D. (2000). “An empirical investigation of an incentive paln that include nonfinancial performance measures”. Journal The Accounting Review, Vol 75, No. 3: 65-92.##17.Davis, S.; Alberight, T. (2004). “An investigation of the effect of Balanced Scorecard implementation on financial performance”. Journal Management Accounting Research, Vol. 15, Issue 2: 135-153.##18.Epstein, M.; Manzoni, J. F. (1998). “Implementing corporate strategy: from tableaux de bord to alanced scorecards”.European Management Journal, Vol. 16, No. 2: 190-203.##19.Evans, N. (2005). “Assessing the balanced scorecard as a management tool for hotels”. International Journal of ontemporary Hospitality Management, Vol. 17, No. 5: 376-390.##20.Hoque, Z.; James, W. (2000). “Linking balanced scorecard measures to size and market factors: Impact on organizational performance”. Journal Management Accounting Research, Vol. 12, Issue 1: 1-18.##21.Ittner, C.; Larcker, D.; Randall, T. (2003). “Performance implications of strategic performance measurement in financial services Firms”. Journal Accounting, Organizations and Society, Vol. 28, No. 7-8: 715-741.##22.Kaplan, R. S.; Norton. P. D. (1996). The Balanced Scorecard: Translating Strategy into Action, Harvard Business Review (January-February): 75-85.##23. Kaplan, R. S.; Norton. P. D. (2000). “Translating strategy into action: The balanced scorecard, harward business Review (September- October), No. 2: 167-176.##24.Papp, Raymond (1999). “Business-IT alignment: productivity paradox payoff?”. Journal Industrial Management & Data systems, Vol. 99, Issue 8: 367- 373.##25.Propper, C.; Debora, W. (2003). “The Use and Usefulness of Performance Measures in the Public Sector”. 0xford Review of Economic Policy, Vol. 19, No. 2: 250-267.##