آریا پوران، سعید، و دیگران (1393). "رابطه ابعاد خودپنداره با انگیزش تحصیلی (خواندن، نوشتن و ریاضی) دانشآموزان ابتدایی دارای ناتوانیهای یادگیری". ناتوانیهای یادگیری، دوره 4، ش 1 (پاییز): 56-72.##
اکبری، مرتضی؛ دهقانی، حمیدرضا؛ بیتالهی، حمیده (1396).
"ارتباط سبکهای فرزندپروری والدین و درک حمایت معلم با سرزندگی تحصیلی". [پیوسته] قابل دسترس در: [14/7/1399]
https://civilica.com/doc/768429 ##
بخشایی، فرح (1395). "مدلیابی رابطه راهبردهای خودمدیریت زندگی، ادراک از شیوه فرزندپروری والدین، ادراک از جو مدرسه و تحول مثبت جوانی با سرزندگی تحصیلی". رساله دکتری روانشناسی تربیتی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه بینالمللی امامرضا (ع).##
بطیار، عاطفه (1396). "پیشبینی سرزندگی تحصیلی بر اساس سبکهای فرزندپروری و ادراک از جو مدرسه در دانشآموزان دوره ابتدایی". پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود.##
جوادی علمی، لیلا؛ اسدزاده، حسن (1399). "مدلیابی روابط ساختاری اشتیاق تحصیلی دانشجویان بر اساس کمکطلبی تحصیلی، تدریس تحولآفرین، حمایت اجتماعی با میانجیگیری نقش سرزندگی تحصیلی". پژوهشهای روانشناسی اجتماعی، دوره 10، ش37 (بهار): 101-122.##
دهقانیزاده، محمدحسین؛ حسین چاری، مسعود (1391). "سرزندگی تحصیلی و ادراک از الگوی ارتباطی خانواده، نقش واسطهای خودکارآمدی". مطالعات آموزش و یادگیری، دوره 4، ش2 (پاییز و زمستان): 21-47.##
دهقانیزاده، محمدحسین، و دیگران (1393). "سرزندگی تحصیلی و ادراک از الگوهای ارتباطات خانواده و ساختار کلاس، نقش واسطهای ابعاد خودکارآمدی". فصلنامه روانشناسی تربیتی، سال دهم، ش 32 (تابستان): 3-30.##
ذکاییفر، آرزو؛ موسیزاده، توکل (1399). "نقش سبکهای فرزندپروری والدین در پیشبینی رشد اجتماعی کودکان پیشدبستان 5 و 6 ساله". پژوهشهای روانشناسی اجتماعی، دوره 10، ش37 (بهار): 87-100.##
رضاپور گتابی، مصطفی (1397). "رابطه ادراک دانشآموزان از شیوههای فرزندپروری و سبکهای تدریس معلم با درگیری تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی". پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران.##
شکاری گیسی، ایوب (1396).
"بررسی رابطه بین شیوههای فرزندپروری و درگیری والدین در امور تحصیلی با عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر و پسر مقطع راهنمایی شهر بندرعباس".[پیوسته] قابل دسترس در:
https://civilica.com/doc/768588
[14/7/1399]##
فولادی، اسما؛ کجباف، محمدباقر؛ قمرانی، امیر (1397). "اثربخشی آموزش سرزندگی تحصیلی بر موفقیت تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان دختر". آموزش و ارزشیابی، دوره 11، ش 42 (پاییز): 37-53.##
کلاهی حامد، صبا؛ احمدی، عزتالله؛ شالچی، بهزاد (1397). "تببین گرایش به مصرف مواد مخدر بر اساس هوش معنوی و خردمندی". افق دانش، دوره 24، ش2 (بهار): 146-152.##
مرادی، مرتضی، و دیگران (1397). "رابطه حمایت اجتماعی ادراک شده و ارزش مدرسه با سرزندگی تحصیلی با نقش میانجی درآمیزی با کار مدرسه". مطالعات آموزش و یادگیری، دوره 10، ش 1 (بهار و تابستان): 1-24.##
مرادیان، جلال؛ علیپور، سیروس؛ شهنی ییلاق، منیجه (1393). "رابطه علّی بین سبکهای فرزندپروری و عملکرد تحصیلی با واسطه خودکارآمدی تحصیلی و انگیزه پیشرفت در دانشجویان". روانشناسی خانواده، دوره1، ش 1 (بهار و تابستان): 63-74.##
نیکسیرت، فرشته؛ خادمی اشکذری، ملوک؛ هاشمی، زهرا (1394). "رابطه شیوههای فرزندپروری والدین با انگیزش پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان دختر". اندیشههای نوین تربیتی، دوره 12، ش 4 (زمستان): 151-174.##
یعقوبی، ابوالقاسم؛ فتحی، فتانه؛ فتحی چگنی، مریم (1398). "مقایسه دانشآموزان تیزهوش و عادی از لحاظ کمالگرایی، افسردگی و سرزندگی تحصیلی". فصلنامه کودکان استثنایی، دوره 19، ش 3 (پاییز): 105-114.##
Buamrind, D. (1991). “The influences of parenting style on adolescent competence and subs stance use”.
Journal of Early Adolescences,
Vol. 11, No. 1: 56-59.##
Comerford, J.; Batteson, T.; Tormey, R. (2015). “Academic buoyancy in second level schools: insights from Ireland”. Journal of Social and Behavioral Sciences, Vol. 197: 98-103.##
Darling-Churchill, K. E.; Lippman, L. (2016). “Early childhood social and emotional development: Advancing the field of measurement”. Journal of Applied Developmental Psychology, Vol. 45: 1-7##
Kimble, B. A. (2015). The parenting styles and dimensions Questionnaire: A reconceptualization and validation. Oklahoma: Oklahoma State University.##
Martin, A. J.; Marsh, H. W. (2006). “Academic buoyancy and its psychological and educational correlates: A construct validity approach”.
Psychology in the Schools,
Vol. 43, No. 3: 267-282.##
Martin, A. J.; Marsh, H. W. (2008). “Academic buoyancy: Towards an understanding of students’ everyday academic resilience”.
Journal of School Psychology,
Vol. 46, No. 1: 53-83.##