پوررجبی، میلاد (۱۳۹۷). "نقش مدیریت محیط زیست شهری بر ترویج صنعت گردشگری (مورد مطالعه: شهرستان صومعهسرا، استان گیلان)". در: مجموعه مقالات برگزیده اولین کنفرانس بین المللی جامعه و محیط زیست. تهران: دانشگاه تهران: 178-196##
پوررجبی، میلاد؛ مجدی، علیاکبر (1398). "عوامل مؤثر بر قانونگریزی در مناطق حاشیهنشین شهر مشهد". مطالعات فرهنگی - اجتماعی خراسان، دوره 13، ش 4 (پاییز): 35-60##
پوررجبی، میلاد؛ میرزایی، حسین؛ یداللهیزاده، محمدجواد (1398). "راهبردهای برنامه ریزی صنایع فرهنگی بومی؛ رویکردها، اصول و الگو". فصلنامه راهبرد اجتماعی- فرهنگی، دوره 32، ش 8 (زمستان): ۹۷-۱۲۵##
قبادی، علیرضا؛ پوررجبی، میلاد (1397). "نقش مدیریت شهری بر توسعه صنعت گردشگری شهر صومعه سرا". فصلنامه توسعه پایدار محیط جغرافیایی، دوره 1، ش 2 (بهار): 68-84##
کشاورز، رضا؛ دلبری، سیدمهدی (1396). "مطالعه تأثیرات فرهنگی و اجتماعی زیارت امام رضا (ع) در تبادل و ارتقای فرهنگی جوامع مسلمان". فصلنامه فرهنگ رضوی، دوره 26، ش 18 (زمستان): 37-62##
نودهی، فرامرز، و دیگران (1394). "فراسوی دوگانه زائر-گردشگر؛ گونهشناسی تجربه سفر زائران مرقد منور امام رضا (ع)". فصلنامه راهبرد اجتماعی- فرهنگی، دوره 26، ش 15 (بهار): 193-218##
Adongo, C. A.; Taale, F.; Adam, I. (2018). “Tourists' values and empathic attitude toward sustainable development in tourism”. Ecological Economics, Vol. 14, No. 1: 251-263##
Ambroz`, M. (2008). “attitudes of local residents towards the development Of tourism In slovenia: The case of the primorska, dolenjska, gorenjska and ljubljana regions”. Anthropological Notebooks, Vol. 14, No. 1: 63–79##
Bender, M. Y.; et al. (2009). “Local residents' attitudes toward potential tourism development: the case of Ansted”. Tourism economics, Vol. 42, No. 3: 85-94##
Brida, J. G.; Nogare, C. D.; Scuderi, R. (2017). “Learning at the museum: Factors influencing visit length”. Tourism Economics, Vol. 23, No. 2: 281–294##
Chen, C. F.; Chen, F. S. (2010). “Experience quality, perceived value, satisfaction and behavioral intentions for heritage tourists”. Tourism Management, Vol. 31, No. 129:19-35##
Corbin, J.; Strauss, A. (2008). “Basics of qualitative research development”. Journal of Ann. Tour. Res, Vol. 57, No. 2: 234–278##
Evrim, Ü. (2013). "Urban tourism promotion: What makes the difference". Journal of SocialSciences, Vol. 1, No. 5: 17-27##
Huang, Z.; Miao, L. (2016). “Illegitimate customer complaining behavior in hospitality service encounters: A frontline employee perspective”. Journal of Hospitality & Tourism Research, Vol. 40, No. 6: 655–684##
Jucan, C. N.; Jucan, M. S. (2013). “Travel and tourism as a driver of economic recovery”. Procedia Economics and Finance, Vol. 6, No. 1: 81-88##
Kim, J. E.; Pennington-Gray, L. (2003). “Perceptions of tourism development: the case of Micanopy, Florida.” Tourism Management, Vol. 12, No. 2: 170-176##
Meleddu, M.; Paci, R.; Pulina, M. (2015). “Repeated behaviour and destination loyalty”. Tourism Management, Vol. 50, No. 1: 159–171##
Merriam, S. B. (1998). “Qualitative research and case study applications in education. Revised and expanded from” Case study research in education.” Jossey-Bass publishers Management, Vol. 42, No. 4: 169–171##
Mohammadi, M.; khalifah, Z. (2010). “Local people perceptions toward social, Economic and environmental impacts of tourism in Kermanshah (Iran) “. Asian social science, Vol. 6, No. 11: 220-235##
Monterrubio, J. C.; Bello, A. (2011). “Local community attitudes towards the impact of tourism on prostitution”. Journal of Tourism, Vol. 12, No. 4: 13-20##
Murphy Peter, E. (1985). Tourism: A community approach. London: routledge##
Ndivo, R. M.; cantoni, L. (2016). “Rethinking local community involvement in tourism development”. Annals of tourism research, Vol. 6, No. 7: 275-278##
Pisonero, R. D. (2011). “Actuation and promotion mechanisms of urban tourism: The case of seville (Spain)”. Turizam, Vol. 15, No. 1: 26 - 39##
Popescu, R. I.; Corbos, R. A. (2010). “The role of urban tourism in the strategical development of brasov area”. Theoretical and empirical researches in urban Management, Vol. 7, No. 16: 69-85##
Pourrajabi, M.; Asgharpour Masouleh, A. (2019). “The meaning of money among young students: A phenomenological study”. Sociological studies of youth, Vol. 10, No. 33: 93-106##
Rastegar, H. (2009). “Tourism development and residents' attitude: A case study of Yazd”. Journal of tourism, Vol. 5, No. 2: 203-211##
Ryu, J. S.; L'Espoir Decosta, J. N. P.; Andéhn, M. (2016). “From branded exports to traveler imports: Building destination image on the factory floor in South Korea”. Tourism Management, Vol. 52, No. 1: 298-309##
Sanchez, A. V.; Amp, O. (2009). “Residents attitudes towards tourism development in the spanish province of Huelva”. Narodnostopanski Arhiv, Vol. 12, No. 34: 31-63##
Scott, N.; Cooper, C. (2010). “Innovation for sustainable urban tourism: Some thoughts on best practice”. Revista de administração pública, Vol. 44, No. 5:1171-1190##
Shank, G. D. (2006). Qualitative research: A personal skills approach. New jersey: Pearson merrill prentice hall##
Teye, V.; Sirakaya, E.; Sönmez, S. F. (2002). “Residents' attitudes toward tourism development”. Annals of tourism research, Vol. 29, No. 3: 668-688##
Yasong, W.; Robert, E. P. (2008). “Residents’ Attitudes toward tourism and perceived personal benefits in a rural community”. Journal of Travel Research, Vol. 12, No. 2: 131-211##
Wang, Y.; Pfister, R. E.; Morais, D. B. (2006). “Residents’ attitudes toward tourism development: a case study of washington”. Tourism Management, Vol. 23, No. 4: 411-418##