@article { author = {سپاهی, کریم داد and پورشافعی, هادی and عسگری, علی and سالاری نژاد, رحیمه}, title = {}, journal = {Scientific Quarterly of Social-Cultural Studies of Khorasan}, volume = {10}, number = {1}, pages = {71-92}, year = {2016}, publisher = {General Office Of Islamic Culture and Direction southern Khorasan}, issn = {2676-6116}, eissn = {2676-6124}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {نقش پیش بینی کننده سلامت سازمانی در مشارکت پذیری کارکنان مورد مطالعه: سازمان آموزش و پرورش شهر بیرجند}, abstract_fa = {هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه سلامت سازمانی و مشارکت‌پذیری کارکنان سازمان آموزش و پرورش شهر بیرجند است. این پژوهش از نظر گردآوری داده‌ها، توصیفی- همبستگی و بر اساس هدف، کاربردی است. جامعه آماری شامل همه کارکنان سازمان آموزش و پرورش شهر بیرجند که در سال 1393 در این سازمان شاغل هستند، می‌باشد که تعداد آن‌ها 220 نفر است و براساس جدول کرجسی و مورگان، 110 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند.این حجم نمونه به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. داده‌های پژوهش به‌وسیله دو پرسش نامه مشارکت‌پذیری مک لگان و نل (1995) و پرسش نامه سلامت سازمانی هوی و فیلدمن (1996)، جمع‌آوری شده است. روایی پرسش نامه‌های مذکور در پژوهش‌های زیادی مورد تأیید قرار گرفته است. پایایی ابزارها با استفاده از آلفای کرونباخ 96/0 برای مشارکت‌پذیری و 87/0 برای سلامت سازمانی به‌دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها، از آمار توصیفی و آمار استنباطی (همبستگی و رگرسیون) استفاده شده است. یافته‌های پژوهش نشان داد که بین سلامت سازمانی و مشارکت‌پذیری کارکنان آموزش و پرورش رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. هم چنین یافته‌ها نشان داد که ابعاد سلامت سازمانی (یگانگی نهادی، نفوذ مدیر، ملاحظه‌گری، ساخت‌دهی، پشتیبانی منابع، روحیه و تأکید علمی) توانستند مشارکت‌پذیری کارکنان آموزش و پرورش شهر بیرجند را پیش‌بینی کنند.}, keywords_fa = {سلامت سازمانی,مشارکت پذیری,سازمان آموزش و پرورش بیرجند}, url = {http://www.farhangekhorasan.ir/article_13718.html}, eprint = {http://www.farhangekhorasan.ir/article_13718_6be5a9b541d9435e95dc458f2317174c.pdf} }