شناسایی عوامل مؤثر بر تغییر گرایش به مصرف کالای تجملی با تعدیل‌گری ویژگی‌های جمعیت‌شناختی (مورد مطالعه: شهر مشهد)

زهرا شیرزور علی ابادی؛ مهدیه کاری

دوره 15، شماره 4 ، شهریور 1400، ، صفحه 87-110

https://doi.org/10.22034/fakh.2021.281811.1459

چکیده
  در دهه‌های قبل، خریدهای مصرف‌کننده به منظور دست­یابی به کالاها و خدمات، مورد نیاز بود. امروزه، مصرف کنندگان با خرید کالاها، نیازهای روان­شناختی خود را برآورده می­کنند. مصرف­کنندگان با به­نمایش­گذاشتن شخصیت یا تقویت عزت نفس خود، محصولات را خریداری می­کنند؛ به عبارتی کالای خریداری­شده، به کالایی برای نشان­دادن وجهه ...  بیشتر